Νέα Εθνική Συμμαχία για την ενίσχυση των Ψηφιακών Δεξιοτήτων και της Απασχόλησης

DIY, γιατί δεν ισχύει στο marketing;


Γιατί πρέπει να εμπιστευθείτε το marketing της επιχείρησης σου σε έναν επαγγελματία; Διαβάστε σε ποια λάθη μπορεί να πέσετε αν αναλάβετε μόνοι σας μια τέτοια ευθύνη.

Την τεχνική DIY (Do-It-Yourself) θα την δείτε σε πολλά site, όπου προτείνονται ευφάνταστες λύσεις για μεταποίηση παλιών ρούχων και αντικειμένων. Πράγματι πανέξυπνο και γουστόζικο αν αφορά τις παλιές σας τσάντες!
Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την δωρεάν διάθεση πληροφοριών μέσω internet οδηγεί πολλούς μικρομεσαίους επιχειρηματίες να φτιάξουν μόνοι τους ένα marketing plan…
Αυτοί οι επιχειρηματίες είναι ριζωμένοι στη δεοντολογία του DIY, η οποία συν τοις άλλοις αναφέρεται στην ηθική της αυτάρκειας με την ολοκλήρωση των καθηκόντων χωρίς τη βοήθεια ειδικών. Έτσι ένας επιχειρηματίας, έχει αρκετά χρήματα χαμένα σε αποτυχημένες καμπάνιες στο facebook ή το Instagram, οι οποίες μάλιστα έχουν βασιστεί σε ελλιπή δημογραφικά στοιχεία των δυνητικών πελατών.
Από μια τέτοια καμπάνια λείπουν βασικά στοιχεία όπως το blogging, τα ολοκληρωμένα γραφικά στοιχεία (βλέπε λογότυπα που φτιάχνονται σε apps στο smartphone) και σαφώς οι δημόσιες σχέσεις.

Συμφέρει ένα εξωτερικό τμήμα ή να προσλάβω έναν υπάλληλο;

Οι αποτελεσματικές λύσεις είναι τρεις. Στη πρώτη περίπτωση αυτό που πολλοί επιχειρηματίες έχουν συνηθίσει μέχρι τώρα να κάνουν, είναι να προσλαμβάνουν έναν υπάλληλο ο οποίος θα αναλάβει και το κομμάτι του marketing! Λύση δεύτερη, να προσλάβουν έναν εξειδικευμένο υπάλληλο marketing και η τρίτη λύση είναι να αναθέσουν το project σε ένα marketing agency. Στην ύπαρξη ενός εσωτερικού τμήματος τα πλεονεκτήματα έχουν να κάνουν με το «δέσιμο» του συγκεκριμένου ατόμου με την επιχείρηση καθώς γνωρίζει τα μειονεκτήματα της, που είναι δυνατή και που όχι. Μπορεί επίσης να διεκπεραιώνει όλες τις απλές εργασίες Δημοσίων Σχέσεων, όπως την αποστολή ευχετήριων καρτών, δώρων ή ευχαριστηρίων επιστολών.
Στη περίπτωση ενός marketing agency η ικανότητα και η πείρα των στελεχών μπορούν να υποστηρίξουν κάθε δύσκολο project. Η μεγάλη ποικιλία διαφορετικών προβλημάτων και προγραμμάτων δίνει στο marketing agency τη δυνατότητα απόκτησης πλούσιας και πολυδιάστατης πείρας, πλατιά σκέψη και ευρύτατο κύκλο επαφών, στοιχεία από τα οποία ωφελούνται όλοι οι οργανισμοί. Ένα marketing agency όπως και μια εταιρία ΔΣ διαθέτουν όλα τα μέσα με σοβαρότατη οικονομία χρόνου και χρήματος, π.χ. οπτικοακουστικά μέσα, βάσεις δεδομένων, μέσα αναπαραγωγής εντύπων, εξειδικευμένη υποδομή πληροφορικής κ.α.
Πολλοί επιχειρηματίες βέβαια θεωρούν ότι θα τους κοστίσει πιο ακριβά γιατί θα πληρωθεί με την ώρα, κάτι που είναι λάθος αφού δεν λαμβάνουν υπόψη το πραγματικό κόστος που συνδέεται με την πρόσληψη και τη διατήρηση ενός υπαλλήλου. Δηλαδή, εκτός από τον βασικό μισθό πρέπει να προστεθούν πάγια έξοδα από εισφορές ασφάλισης υγείας, συνταξιοδότησης, επιδόματα κλπ, κάτι που μπορεί να είναι από 1,25 έως και 1,4 φορές μεγαλύτερο από το βασικό μισθό!!! 
Στην σκέψη επομένως για το πώς θα οργανώσετε το επόμενο project προώθησης της επιχείρησης σας πρέπει να τεθεί ένα βασικό ερώτημα. Αυτό είναι πόσο θα σας κοστίσουν οι χαμένες ευκαιρίες προσπαθώντας να το κάνετε μόνοι σας και όχι αν μπορείτε να αντέξετε το κόστος ενός έμπειρου marketing agency.