Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Summer Holidays

Blade Runner 2049. Το κυνήγι της διαφήμισης μιας μάρκας το 2049.



Στην ταινία Blade Runner 2049, σε σκηνοθεσία Denis Villeneuve, βλέπουμε μια αξιοπρεπή συνέχεια του αρχικού (1982) Blade Runner, που χρονολογείται το 2019 στο Λος Άντζελες.

Στον κόσμο του marketing μαρκών το πρωτότυπο ήταν επίσης γνωστό ως “κατάρα” τοποθέτησης προϊόντων, επειδή πολλά από τα σήματα της ταινίας αντιμετώπισαν επιχειρηματικά προβλήματα σύντομα μετά την απελευθέρωση του αλλά και μερικές μάρκες δεν υπάρχουν πλέον.

Η αλληλουχία σίγουρα προσφέρει ένα ενδιαφέρον όραμα στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία μάρκας στο μέλλον που δεν φτάνει στο παρελθόν και θέτει ερωτήματα σχετικά με το πώς μπορεί να μοιάζει το παραδοσιακό μάρκετινγκ το 2049, εξηγεί η jane Ostler, διευθύνων σύμβουλος, μέσων και ψηφιακών στον Kantar Millward Brown.

1. SKYSCRAPER ΣΑΝ ΑΦΙΣΣΑ

Όλοι πετούν σε αυτόνομα αυτοκίνητα 30 ορόφων πάνω από το έδαφος σε έναν μόνιμα γκρίζο και βροχερό κόσμο. Τα εταιρικά λογότυπα φωτίζονται στις πλευρές κτηρίων και γίνονται πιο εμφανή και σημαντικά. Βλέπουμε τα φώτα της Sony, του Atari και του Diageo και των καθυστερημένων Ran Am και RCA, μεταξύ άλλων, καθώς κατευθυνόμαστε προς την πορεία μας μέσω της αστικής δυστοπίας. Τι σημαίνει το καζίνο του Λας Βέγκας όπου ο Harrison Ford ζει και κρύβεται. Αυτό αντιπροσωπεύει τη μουσική επιλογή του Spotify στο λογικό ακραίο του; Οι καλλιτέχνες μπορούν να εμφανιστούν για εσάς και να δώσουν μια προσωπική παράσταση, ακόμα κι αν είναι νεκροί. Συνθλίβοντας το μεγαλύτερο μέρος των δικαιωμάτων ίσως; Όλα τα μέσα γίνονται προσωπικά και οδηγούνται από έναν αλγόριθμο;

2. “ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΩΣΗ” ΤΟΥ INTERNET Of-THINKS

Η ταινία διαθέτει έναν χαρακτήρα (joi) ο οποίος είναι μια κοπέλα του λειτουργικού συστήματος ολογράμματος που μάλλον παρίσταται στην κάθε ιδιοτροπία του Ryan Gosling. Είναι ο Τζόι τι γίνεται η Alexa, η Siri και η Cortana, σε μορφή 3D που μοιάζει με τον άνθρωπο;

Παρακολουθήστε την ταινία Spike Jonze του 2013, «Her», που κοιτάζει τον Joaquin Phoenix και τον Scarlett Joharisson, αν θέλετε να δείτε την ιστορία που παίζει.

Έτσι το 2049 μοιάζει με το γεγονός ότι το μάρκετινγκ αποστάζεται σε απλά και αναγνωρίσιμα σημεία επαφής (λογότυπο, συσκευασία κλπ.). Για να δημιουργηθεί προτίμηση. Εν τω μεταξύ, οι μάρκες υπηρεσιών όπως ο Joi τροφοδοτούνται από έναν αλγόριθμο, παρέχοντας μια προσωπική υπηρεσία για κάθε πελάτη. Είναι ενδιαφέρον, είναι ένα μάλλον μοναχικό μέλλον- δεν υπάρχει καθόλου κοινωνικό στοιχείο στο όραμα.

3. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ:

Harrison Ford στο ρόλο του Rick Deckard ποτά από ένα ειδικό τετράγωνο μπουκάλι του Jonnie Walker Black Label scotch. Επίσης έπινε τον Johnnie Walker στην έκδοση του 1982 και η ετικέτα ήταν εμφανής.
Αυτό είναι ένα κλασικό παιχνίδι τοποθέτησης προϊόντος . Αλλά οι έμποροι ξεχνούν πόσο σημαντική είναι η συσκευασία ως αναγνωρίσιμο περιουσιακό στοιχείο μάρκας; Και σε κατηγορίες όπου τα σήματα των ετικετών μπορούν να παράγουν παρόμοιες συσκευασίες, πόσο διακριτικό πρέπει να είναι η συσκευασία;

4. ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΤΗΣΗΣ

Ένα παλιό αστυνομικό όχημα με κροτίδες που οδηγείται από τον Κ. (Ryan Gosling), αξιωματικός του LARD, χαρακτηρίζεται σαφώς ως Peugeot. Δεν είναι σίγουρο το κηλιδωτό γυαλιστερό όραμα για ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που βλέπουμε συνήθως από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ταινίες. Και δεν είναι αρκετά αυτόνομο καθώς ο Gosling πετάει γύρω του. Μήπως αυτή η θέση της Peugeot αντιμετωπίζει μέλλον και ατρόμητος; Ή έχουν πάρει τεράστιο κίνδυνο; Η μάρκα Peugeot εισήλθε ξανά πρόσφατα στις ΗΠΑ με υπηρεσία διαμετακόμισης στο Λος Άντζελες. Έτσι, είναι η τοποθέτηση της μάρκας μια πτήση φανταχτερή, ή μια έξυπνη τοποθέτηση, υποδηλώνοντας σχέδια για την πώληση αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και πάλι;

“Ανάμεσα στο νέο παραδοσιακό μάρκετινγκ και το φορητό προσωποποιημένο μήνυμα των κοινωνικών δικτύων ποιος θα κερδίσει το μεγάλο μερίδιο;

Θα παραμείνει ένα στοίχημα για τις επόμενες δεκαετίες γιατί ο αστάθμητος παράγοντας θα είναι η νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.”