Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και υπηρεσίες υγείας.

Ιατροί, κοινωνικές υπηρεσίες, εταιρίες υγείας ή νομικές επιχειρήσεις αναζητούν απεγνωσμένα πώς να προβάλουν το μήνυμα τους μέσω των social media χωρίς να φανεί βαρετό αλλά και χωρίς να χαθεί η αυθεντικότητα και η σοβαρότητα τέτοιων υπηρεσιών σε έναν χώρο που βρίθει από χαρούμενες στιγμές, διασκέδαση και  lifestyle. 


  Αναρωτιούνται αν τελικά τους ταιριάζει αυτό το κομμάτι και πολύ συχνά απογοητεύονται και καταφεύγουν σε άλλες πιο «σοβαρές» πλατφόρμες όπως το Linkedin. Αν και ακούγεται λογική αυτή η προσέγγιση, ίσως δεν είναι απόλυτα σωστή.

 Ας πάρουμε ως παράδειγμα μια εταιρία παροχής υπηρεσιών υγείας. Η τακτική δημιουργίας μιας ιατρικής ιστοσελίδας και η αντίστοιχη σελίδα και το περιεχόμενο στα social media χαρακτηρίζεται από βαρετά –στατικά πρότυπα και δυσνόητο περιεχόμενο. Χρειάζεται έτσι περισσότερο χρόνο και προσπάθεια από τους χρήστες να μάθουν πραγματικά τι αντιπροσωπεύουν οι εταιρίες αυτές, κάτι που στο τέλος της ανάγνωσης να μην τους φανούν και καθόλου χρήσιμα. Αυτό απαιτεί και περισσότερη δουλειά για κατανόηση και από εσάς σαν επαγγελματίες για  να γνωρίσετε τους πελάτες σας και να καταλάβετε μεμονωμένες πρακτικές τους. Τι κάνει ο γιατρός, ποιες οι ξεχωριστές αρμοδιότητες  το προσωπικό, πόσους ασθενείς έχουν, τι εξοπλισμό έχει,  τι είναι αυτό που τους διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές τους, ποιο είναι δηλαδή το «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι τέτοιου είδους υπηρεσίες αποδίδουν μέσω του WOM (world of mouth) αν δηλαδή ένας γιατρός είναι καλός, σίγουρα ο ασθενής θα τον συστήσει και σε άλλους, σε αυτό το στοιχείο πρέπει να εστιάσετε και εσείς. Ουσιαστικά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τέτοιων υπηρεσιών είναι οι ίδιες υπηρεσίες, οι ποιότητα και το ήθος τους, αντισταθμίζουν κάθε πρωτότυπο λογότυπο και περίτεχνα λογότυπα.

Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια πραγματική σχέση με το ακροατήριό –κοινό και να δείξει ότι υπάρχουν πραγματικοί άνθρωποι πίσω από την επιχείρησή. Μια τέτοια σχέση είναι δυνατόν να δημιουργηθεί και μέσω social media εκτός του linkedin γιατί το ζητούμενο είναι όχι να παρουσιαστούν τα μηχανήματα, ο εξελιγμένος εξοπλισμός κλπ, αλλά να δημιουργηθεί μια ουσιαστική επικοινωνία μέσω ασθενών και ιατρικού δυναμικού.