Είσαι διατεθειμένος να κάνεις τα πάντα για τους πελάτες σου;

Οι προσδοκίες σου και η ικανοποίηση του πελάτη μπορεί να αποτελούν δύο τελείως αντίθετα πράγματα. Οι ανάγκες των πελατών αυξάνονται, τα οικονομικά τους δυσχεραίνουν, τα σενάρια της κρίσης γίνονται όλο και πιο τρομακτικά και όλα αυτά σε βρίσκουν να αναρωτιέσαι αν πρέπει να αυξήσεις τις προσφερόμενες υπηρεσίες σου για να κρατήσεις τους πελάτες σου. 




Είναι λογικό να μειώσεις κόστη, να αυξήσεις εργατοώρες, να κάνεις περισσότερους διακανονισμούς πληρωμών και όλα αυτά γιατί πρέπει να κρατήσεις τους πελάτες σου ικανοποιημένους, Οι παρακάτω 3 ενέργειες είναι εκείνες που καθορίζουν αν και κατά πόσο έχεις αλλάξει τον τρόπο εργασίας σου προς ικανοποίηση τρίτων.


Πλέον προσφέρω δωρεάν υπηρεσίες.

Οι προσφερόμενες (δωρεάν) υπηρεσίες σου αυξάνονται και σίγουρα έτσι κρατάς τον πελάτη. Ποιον πελάτη όμως; Θα κρατήσεις τον τσιγκούνη πελάτη, εκείνον που θα ζητήσει έκπτωση 5% μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει την πλεονεξία του. Είναι εκείνος ο πελάτης που δεν τον ενδιαφέρει η ποιότητα αλλά μόνο η ποσότητα. Νομίζει ότι όλα κοστίζουν το ίδιο και είναι πεπεισμένος ότι η δουλεία σου μπορεί να γίνει μέσα σe ένα 5λέπτο. Για να τον κρατήσεις του δίνεις μεγαλύτερο διαφημιστικό χώρο ή κόβεις χρήματα από το δημιουργικό.

Είμαι παρών ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Σε παίρνει αργά το απόγευμα στο κινητό και σου κάνει την κλασική ερώτηση: "Έχεις 10 λεπτά να βρεθούμε τώρα;". ΟΧΙ δεν έχεις 10 λεπτά. Έχει τελειώσει το ωράριο σου και σαν ελεύθερη επαγγελματίας σου λέω ότι όλοι πρέπει να έχουμε ωράριο. Δεν γίνεται να είσαι παρών ανά πάσα ώρα και στιγμή, δεν υπάρχει λόγος. Και όπως ο πελάτης σου δεν θέλει οι εργαζόμενοι του να τον απασχολούν για περιττά πράγματα και να τρώνε 10 λεπτά απ΄ το ωράριο τους σίγουρα θα σεβαστεί την αρνητική σου απάντηση. Μπορείτε εκείνη τη στιγμή να κανονίσετε ένα ραντεβού νωρίς το πρωί της επομένης.


Λέω πάντα ΝΑΙ!

Κι αν δεν γίνεται; Πρέπει να συμβιβαστείς με το όχι. Μη φοβάσαι ότι θα χάσεις κόσμο. Στην δουλεία μας ούτως ή άλλως δεν υπάρχει μονοκόμματο όχι, αλλά δεκάδες φράσεις που μπορείς να αρνηθείς με το... γάντι.

ΚΑΘΟΡΙΣΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΟΥ.

Βασική προϋπόθεση για να αλλάξεις είναι να καθορίσεις τις προσδοκίες σου. Ποιες είναι αυτές; Μήπως με την πάροδο του χρόνου έχουν ξεχαστεί και έχουν καλυφθεί από τις δωρεάν υπηρεσίες που προσφέρεις; Μήπως έχεις βάλει την ικανοποίηση των άλλων πιο ψηλά από τις δικές σου προσδοκίες;
Για να πετύχεις πρέπει να στοχεύσεις ψηλά. Κάθε στόχος είναι ρεαλιστικός, τα πάντα μπορούν να συμβούν όχι όμως κάνοντας συνεχώς υποχωρήσεις.
Σκέπτεσαι ότι χάνοντας έναν πελάτη χάνεις ολόκληρο τον τζίρο. Κι αν δεν είναι έτσι, αν με το να χάσεις έναν πελάτη σημαίνει ότι κερδίζεις έναν άλλο καλύτερο; Αυτό θα το μάθεις μόνο όταν καθορίσεις τις προσδοκίες σου.