Πως με έναν καφέ μπορείς να κλείσεις έναν πελάτη.


Είναι πρωινό Κυριακής και εκείνο που σε ενδιαφέρει είναι να χαλαρώσεις πίνοντας έναν καφέ και διαβάζοντας την εφημερίδα στο αγαπημένο σου καφέ. 
Η δουλειά όμως είναι κάτι που σε τρώει συνεχώς και δεν σε αφήνει σε ησυχία, σε κάνει να αφήσεις κάτω την εφημερίδα, να παρατήσεις για λίγο τη συντροφιά σου και να πας να συναντήσεις τον ιδιοκτήτη του καφέ με μοναδικό σκοπό να τον γνωρίσεις, να τον συγχαρείς σε πρώτη φάση για τον όμορφο χώρο και στη συνέχεια να ανταλλάξετε κάρτες με σκοπό να κλείσετε ένα ραντεβού και να μιλήσετε για μια πιθανή μελλοντική συνεργασία.  

Γυρνάς στο τραπέζι σου ικανοποιημένος γιατί ξέρεις ότι δεν χάνεις την ευκαιρία να αναπτύξεις το πελατολόγιο σου, δείχνοντας ταυτόχρονα ένα άτομο δυναμικό που δεν φοβάται να κάνει γνωριμίες.

Η παραπάνω σκηνή είναι κάτι που όλοι  έχουμε κάνει τουλάχιστον μια φορά στην επαγγελματική μας καριέρα, θέλουμε να εκμεταλλευόμαστε κάθε στιγμή όχι μόνο για να περάσουμε καλά και όμορφα αλλά και να αναπτυχθούμε επαγγελματικά.

Όταν κάνεις μια τέτοια γνωριμία πρέπει να έχεις στο μυαλό σου κάποια βασικά πράγματα:

Φρόντισε να έχεις έναν καλό λόγο να πας να βρεις τον ιδιοκτήτη. Είτε θέλεις να τον συγχαρείς, είτε να του δώσεις τη κάρτα σου, είτε να του κάνεις πρόταση για ένα τρέχον project.

Μιλάς και κίνησε με σοβαρότητα και με συνέπεια.  Το κύρος σου σαν επαγγελματίας δεν πρέπει να επισκιάζεται από τη χαλαρότητα της μέρας.

Φροντίζεις να έχεις πάντα μαζί σου κάρτες. Και μάλιστα σε σημείο που τις βρίσκεις εύκολα και δεν χρειάζεται να ψάχνεις σε τσέπες και τσάντες. Ζητάς πάντα τη δική του κάρτα και όταν στη δίνει πρώτα την διαβάζεις προσεκτικά και έπειτα την αποθηκεύεις.

Το πως θα φερθείς σε μια τέτοια γνωριμία ποικίλει ανάλογα με τις συγκυρίες, τα παραπάνω είναι μόνο τα βασικά. Είναι εκείνα που πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου και έπειτα η συζήτηση παίρνει τον δρόμο της ανάλογα με τις υπόλοιπες ικανότητες σου.