Σελίδες

17 Δεκεμβρίου 2015

Αρνητικά σχόλια στο facebook. Μήπως κάνουν πιο καλό απ΄ ότι νόμιζες;

Τα αρνητικά σχόλια στο facebook, έχουν μεγαλύτερη δύναμη από τα θετικά. Κάνουν όμως μεγαλύτερο καλό απ΄ ότι νόμιζες, εξαιτίας της σημαντικότητας τους. 







  Οι χρήστες που ασχολούνται με τη προώθηση ενός brand μέσω social media, χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, όσον αφορά την ανταπόκριση σε ένα αρνητικό σχόλιο.
  Στη πρώτη κατηγορία, είναι εκείνοι, που προτιμούν να διαγράφουν απλά ένα αρνητικό σχόλιο, νομίζοντας ότι δεν το είδαν πολλοί, ότι δεν έκανε ζημία ή ότι έτσι θα αποφευχθεί το κακό. Εκείνο όμως που πιστεύουν κατά βάθος είναι ότι μάλλον δεν μπορούν να απαντήσουν σωστά και κατάλληλα σε ένα τέτοιο αρνητικό σχόλιο.

  Άλλοι πάλι, είναι της σχολής «Η σιωπή μου προς απάντηση σου», που σημαίνει ότι «δεν θα πέσω στο επίπεδο σου για να απαντήσω» ή ότι «Ξέρω πολύ καλά, ότι το προϊόν μου είναι τόσο τέλειο, η δική σου γνώμη δεν μετράει»
Τέλος, υπάρχουν και εκείνοι που ψάχνουν διακαώς για ένα αρνητικό σχόλιο, γιατί πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο θα πυροδοτήσει το ενδιαφέρον του κοινού.

  Στη πρώτη κατηγορία, ο χρήστης φοβάται. Φοβάται ακόμη και τη σκιά του, δεν είναι σίγουρος για αυτό που δημοσιεύει, παρακαλά να μην το δουν πολλοί και δεν θέλει να αντιμετωπίσει τα ουσιαστικά μειονεκτήματα του brand, όπως αυτά προκύπτουν από τα αρνητικά σχόλια. Ελέγχει τακτικά τη σελίδα του, ώστε να μην υπάρξει στον αέρα κάτι κακό για πολύ ώρα και μόλις το δει, σπεύδει να το σβήσει.

 Το μέλλον του brand; Πάντα στάσιμο. Το να ελέγχεις και να σβήνεις, γίνεται εμμονή και δεν ασχολείσαι ουσιαστικά με το brand και πώς να το εξελίξεις. Η αύξηση των αρνητικών σχολίων, πυροδοτείται από το να σβήσεις το σχόλιο κάποιου, πυροδοτείς τόσες πολλές αντιδράσεις που δεν θα μπορείς να τις αντιμετωπίσεις. Στο τέλος, αναγκάζεσαι να απαντάς σε όλα όσα στέλνουν μπας και μειώσεις το κακό. 

  Στην δεύτερη κατηγορία, φαίνεται ότι ο χρήστης δημιουργεί έναν παθητικό λογαριασμό, δεν τον νοιάζει το λεγόμενο engagement, δεν τον νοιάζει η πραγματική αντιμετώπιση και η γνώμη του κοινού για το brand. Εκείνο που θέλει είναι απλά να το προβάλει. Δεν κάνει προωθημένες προβολές, γιατί θεωρεί ότι όλοι θα θέλουν να κάνουν like στη δική του fan page, άρα είναι πεταμένα λεφτά. Προσκαλεί μόνο τους φίλους του και νευριάζει όταν ούτε αυτοί δίνουν σημασία.

  Το μέλλον του brand; Πάντα στάσιμο. Δεν έχει περιθώρια εξέλιξης, γιατί όλα γίνονται μόνο με βάση τη γνώμη του επιχειρηματία και όχι τη γνώμη του κοινού.

  Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι marketers που γνωρίζουν ότι το brand τους επιδέχεται αλλαγές και βελτιώσεις. Στις facebook fan pages αυτών, θα βρεις συχνά διαγωνισμούς ή ερωτηματολόγια, με βασικό μότο “βοηθήστε μας να γίνουμε καλύτεροι”. Σπεύδουν να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις των χρηστών, δημόσια ή σε mail και χρησιμοποιούν τυχόν παραπόνα για να βελτιωθούν.

  Το μέλλον του brand; Εξελίσσεται συνεχώς. Από τη στιγμή που το προϊόν ή η υπηρεσία δίνεται στον χρήστη, ξέρουμε ότι εκείνος είναι ο αυστηρότερος κριτής, που δεν θα ντραπεί να πει ανοιχτά τη γνώμη του.


  Πριν βιαστείς να πεις ποια κατηγορία είναι η καλύτερη, πρέπει πρώτα να βρεις σε ποια ανήκεις εσύ. 
Αν σε κάποια από τα παραπάνω βρίσκεις τον εαυτό σου, τότε είσαι σε καλό δρόμο γιατί αναγνωρίζεις τις πράξεις σου, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να τις βελτιώσεις και να απογειώσεις το brand σου.