Σελίδες

16 Ιουλίου 2015

Μυστικά ενός επιτυχημένου e-mail.

Τι δείχνουν οι έρευνες για την επιτυχία ενός e-mail. Παίζει ρόλο μόνο το περιεχόμενο ή και η εμφάνιση; Ερευνητές του Northwestern Law δείχνουν ότι όσο ελκυστικό κι αν είναι το περιεχόμενο, τόσο εύκολα μπορεί να “καεί” από μια συνολικά κακή εμφάνιση, ιδιαίτερα όταν αυτό απευθύνεται σε παραλήπτες μεγαλύτερης ηλικίας.



Όταν γράφετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κάθε λέξη μετράει. Έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να έχετε πτώση στην επιτυχία ανάγνωσης από 17% έως 24, όταν το θέμα υπερβαίνει τους 35 χαρακτήρες. Και αν αυτά τα e-mail λαμβάνονται από κινητό, αυτό το ποσοστό αυξάνεται έως και 300%‼

Για την ακρίβεια, το 60% των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι ένα συνοπτικό e-mail είναι αποδεκτό, ενώ λιγότερο από το 30% εξέφρασε παρόμοια γνώμη για ένα μακροσκελές e-mail.

H έρευνα αποκάλυψε επίσης:  

• Μεγάλο ρόλο παίζει η ηλικία του παραλήπτη. Το 70% των ερωτηθέντων ηλικίας μεταξύ 55 και 64 δεν τους αρέσει να λαμβάνουν συνεχώς e-mail κάτι που δεν ισχύει στις ηλικίες 18 έως 24.
• Οι γυναίκες έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση (60%) στα συνοπτικά e-mail σε σύγκριση με τους άνδρες συναδέλφους τους (55%).  
• Οι προτιμήσεις για συνοπτικά e-mail δεν αλλάζουν με βάση το επίπεδο μόρφωσης.
• Πάνω από το 70% όλων των ερωτηθέντων επιθυμεί σύντομο χαιρετισμό.

Γραμματική και σύνταξη.

Ό, τι πιο απαράδεκτο είναι ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Από τη στιγμή που ασχολείστε με την αποστολή αλληλογραφίας οφείλετε να γνωρίζετε άψογα την ελληνική γλώσσα. Πόσο μάλλον σήμερα που με τη χρήση του internet για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να ανατρέξετε εκεί. Ορισμένοι από τους ερωτηθέντες βέβαια ήταν πιο επιεικής από κάποιους άλλους.
• Σχεδόν το 80% του συνόλου των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ορθογραφικά και γραμματικά λάθη είναι απαράδεκτο να υπάρχουν σε ένα e-mail.
• Πάνω από το 70% όλων των ερωτηθέντων βρίσκουν απαράδεκτο της ύπαρξη περισσοτέρων του ενός λαθών.
• Οι ερωτηθέντες χωρίς τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ελαφρώς πιο επιεικής σε σχέση με άτομα που έχουν πτυχίο ανώτατης ή ανώτερης εκπαίδευσης.

E-mail trends

Χρώματα, σχέδια, πολλές και διαφορετικές γραμματοσειρές είναι trends τα οποία χρησιμοποιούν οι περισσότεροι θεωρώντας ότι έτσι το e-mail τους θα ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα. Η έρευνα όμως δείχνει και άλλα...
• Αλλαγές στο μέγεθος της γραμματοσειράς δεν αρέσει στο 70% των ερωτηθέντων. Οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι θέλουν να είναι όλα ένα μέγεθος.
• Γραμματοσειρές όπως οι Comic Sans ή Courier New που τα γράμματα τους δεν είναι ίδια σε όλες τις γλώσσες ή γενικά ακανόνιστα θεωρούνται ανεπιθύμητες από το 30%.
• Η πλειοψηφία των ανδρών και των γυναικών που ερωτήθηκαν έχουν μια προτίμηση για ένα ενιαίο χρώμα γραμματοσειράς.
• Πάνω από το 85% των ερωτηθέντων προτιμούν πεζά και όχι κεφαλαία.
• Οι ερωτηθέντες με μεταπτυχιακό τίτλο τείνουν να είναι ελαφρώς πιο επιεικείς σε πολλαπλά μεγέθη γραμματοσειράς: Σχεδόν το 20% βρίσκουν την πρακτική αποδεκτή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε άτομα χωρίς πτυχίο κυμαίνεται στο 15%.

 Εσείς θα ξαναγράφατε ένα e-mail;

 • Πάνω από το 55% των ερωτηθέντων ηλικίας μεταξύ 45 και 54 ξαναγράφει ένα e-mail ώστε να φαίνεται στους ίδιους πιο πειστικό και πιο έξυπνο. 
• Το 48% των ερωτηθέντων με πτυχία θέλουν επιβεβαίωση πριν στείλουν ένα e-mail και έτσι κάνουν έναν επιπλέον έλεγχο πριν το στείλουν.