Δώσε προσοχή στους γύρω σου.

Αντίθετα με την κοινή γνώμη ότι εκείνο που λείπει από την ώρα εργασίας μας είναι ο χρόνος, σήμερα θα δούμε ότι το σημαντικότερο δεν είναι η έλλειψη χρόνου αλλά η έλλειψη προσοχής. 

Θα πρέπει κανείς επίσης, να αμφισβητήσει την κοινή άποψη ότι οι επιχειρήσεις αποκτούν ένα εμπορικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της απορρόφησης όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών, χωρίς να επενδύουν στην σωστή ανάλυση τους.

Ο αμερικάνος οικονομολόγος και νομπελίστας Herbert Simon, δήλωσε πριν από 40 χρόνια, ότι η έλλειψη προσοχής είναι συχνό φαινόμενο στον εργασιακό χώρο, επειδή τα δεδομένα και οι πληροφορίες είναι παντού και πάρα πολλές. Με λίγα λόγια, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε συχνά είναι η έλλειψη προσοχής και συγκέντρωσης σε όλες τις νέες πληροφορίες που έρχονται. Μπορεί μεν να τις συγκεντρώνουμε αλλά δεν δίνουμε την πρέπουσα προσοχή.
Διαβάστε λοιπόν, πως μπορείτε να διαχειριστείτε την προσοχή σας πιο αποτελεσματικά και να επικεντρωθείτε σωστά στα καθήκοντα σας;

Κινητό τηλέφωνο.
Σε ατομικό επίπεδο, μπορεί να αποφευχθεί η διατάραξη της προσοχής σας απενεργοποιώντας ή βάζοντας στο αθόρυβο το τηλέφωνό σας.

Κλείστε το e-mail σας. 
Έρευνες λένε ότι σε ένα οκτάωρο εργασίας δεν χρειάζεται να ανοίγουμε το mail μας πάνω από τρεις φορές.

Βασιστείτε στη διαίσθηση σας.
Ίσως ο μοναδικός τρόπος για να αποφασίσετε από πού να ξεκινήσετε μια εργασία είναι η διαίσθηση σας… Επιτυχημένοι επιχειρηματίες όπως ο Steve Jobs (ιδρυτής της apple) και ο Jeff Bezos (ιδρυτής της amazon) προσπαθούσαν πάντα να συνδυάσουν τα πραγματικά δεδομένα με τη διαίσθηση τους και φαίνεται ότι το πέτυχαν.

Διαλλείματα. 
Μη παραλείπετε τα διαλλείματα σας. Στις 8 ώρες εργασίας πρέπει να κάνουμε τουλάχιστον 20 λεπτά διάλλειμα (επιβάλλεται από τον νόμο), το μυαλό και το σώμα μας ξεκουράζονται και όταν επιστρέφουμε στην εργασία, μπορούμε να δουλέψουμε με πιο γρήγορους ρυθμούς.

Διευθυντής. 
Ένας από τους ρόλους του διευθυντή είναι να διαχειριστεί αποτελεσματικά την προσοχή της ομάδας του. Εκτός από την προσοχή που δίνετε εσείς, φροντίστε για την προσοχή που δίνουν οι άλλοι. Σε ποιο βαθμό δηλαδή, τα μέλη της ομάδας σας είναι το ίδιο προσεκτικά με εσάς; Κάθε άνθρωπος έχει άλλη άποψη για το τι είναι σημαντικό και τι όχι. Για το ποια πληροφορία πρέπει να αξιολογήσει πρώτα και ποια όχι.

Συμβουλές για να διαχειριστείτε σωστά την προσοχή της ομάδας σας.

Σαφή και απλά μηνύματα
Αν τονίζετε διαφορετικούς στόχους κάθε εβδομάδα, οι εργαζόμενοι μπερδευονται και αποσυντονίζονται. Αντίθετα, είναι πιο πιθανό να να κατανοήσουν τους στόχους σας αν συνεχίζετε να τους δίνετε το ίδιο μήνυμα.

Στόχοι. 
Όταν θέτετε σαφείς στόχους η ομάδα σας ξέρει πως πρέπει να δουλέψει για να τους πετύχει. Αν για παράδειγμα έχετε μια εταιρία πωλήσεων software υπηρεσιών, δεν είναι σωστό κάθε εβδομάδα να αλλάζετε τον στόχο πωλήσεων, πρέπει να είναι σαφής, ξεκάθαρος και να μην αλλάζει συχνά για να μην δημιουργείται σύγχυση.

Feedback. 
Πόσο προσοχή δίνουν οι εργαζόμενοι σας σε αυτά που τους λέτε; Μια συνέντευξη και ένα ερωτηματολόγιο είναι ο καλύτερος τρόπος να δείτε αν όλα αυτά που τους λέτε και που τους ζητάτε τους είναι κατανοητά.