Πώς να εξηγήσετε τις δημόσιες σχέσεις στους φίλους σας.


Όταν ήμουν φοιτήτρια, αντιμετώπισα για πρώτη φορά τη δυσκολία να εξηγήσω ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενο των σπουδών μουΚαι όχι γιατί δεν ήξερα τι να πω, αλλά για δύο λόγους, πρώτον γιατί οι δημόσιες σχέσεις καλώς ή κακώς δεν είναι σαν την ιατρική ή τη νομική με ένα μόνο αντικείμενο εργασίας, άλλα έχουν πολύπλευρο χαρακτήρα. Και δεύτερον ήταν και μια εποχή όπου οι προσλήψεις στο δημόσιο οργίαζαν και δεν νοούταν να υπάρχει πτυχιούχος που να μην θέλει να διοριστεί στο δημόσιο. 

Άντε λοιπόν να εξηγήσεις ότι δεν θα είσαι σαν την Samantha Jones στο sex and the city, ή ότι έχεις πολύ περισσότερες προοπτικές εργασίας από μια θέση στο δημόσιο.
Σε αντίθεση λοιπόν με την Samantha Jones και την κάθε Samantha, δεν έχω (δυστυχώς) ακριβή τσάντα, ούτε ντύνομαι από πάνω μέχρι κάτω στα ροζ. Επίσης δεν στέκομαι στην πόρτα μιας καφετέριας ή ενός μπαρ ρωτώντας αν έχουν κάνει κράτηση.

Σε αντίθεση με τη Samantha Jones, μπορώ να βάλω τον εαυτό μου στους επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων. Χτίζω ολοκληρωμένα σχεδία δημοσίων σχέσεων. Αναλύω μελέτες και δημιουργώ project ικανά να αναπτύξουν την εικόνα μιας επιχείρησης. Και για του λόγου το αληθές, δείτε παρακάτω τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας δημοσίων σχέσεων.
  • Ανάπτυξη εκστρατειών που οικοδομούν σχέσεις με έναν εξωτερικό κοινό της επιχείρησης.
  • Ανάπτυξη περιεχομένου για να μπορεί μια επιχείρηση να διαχειρίζεται, να προσελκύει και πάνω από όλα να κρατάει το κοινό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Υποστήριξη ενδοεπιχειρησιακών επικοινωνιών
  • Εκπαίδευση στελεχών σε θέματα Επικοινωνίας, Οργάνωση Εκδηλώσεων/Event Marketing 
  • Ένας επαγγελματίας μπορεί να κερδίσει χρόνο και χώρο στα media για έναν πελάτη του, μέσω της ανάπτυξης περιεχομένου, της προβολής και δικτύωσης με δημοσιογράφους.


Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα που έχω δώσει σε όσους με ρωτάνε τι ακριβώς δουλεία κάνω.