Κλαδική Μελέτη: Η συνεισφορά του κλάδου Διαφήμισης – Επικοινωνίας στην ελληνική οικονομία

Για κάθε ένα ευρώ που επενδύεται σε ενέργειες διαφήμισης και επικοινωνίας παράγονται τέσσερα ευρώ οικονομικής και δημοσιονομικής δραστηριότητας. Συντηρούνται περίπου 27.000 θέσεις εργασίας συνολικά στην Ελληνική Οικονομία.
Για πρώτη φορά, η ΕΔΕΕ καταγράφει το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου που εκπροσωπεί και το πολλαπλασιαστικό του όφελος στην ελληνική οικονομία.




Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε η Deloitte, με βάση κοινώς αποδεκτά διεθνή πρότυπα, η επένδυση των επιχειρήσεων στη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, το άμεσο marketing, το branding και το design καταλήγει να δημιουργεί πολλαπλάσια οικονομική δραστηριότητα.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της διαφημιστικής δαπάνης, συντηρείται παραγόμενο προϊόν στην ελληνική οικονομία, η αξία του οποίου εκτιμάται στο διπλάσιο της αρχικής επένδυσης. Αν ενσωματωθεί και η μέση απόδοση της διαφήμισης στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, τότε η αξία των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνεται και ανέρχεται συνολικά στο τριπλάσιο της επένδυσης.
Συνυπολογίζοντας τους άμεσους και τους έμμεσους φόρους, καθώς και τις λοιπές εισφορές που δρομολογεί η δραστηριότητα του κλάδου, στηρίζοντας τη λειτουργία του κράτους, η συνολική συνεισφορά εκτιμάται ότι είναι περίπου τετραπλάσια της επένδυσης στη διαφήμιση και στην επικοινωνία. 
Εξαιρετικά σημαντική είναι η θετική επίπτωση της οικονομικής δραστηριότητας στον κλάδο, σε ό,τι αφορά στην απασχόληση, καθώς τόσο η Διαφήμιση και η Επικοινωνία όσο και οι συναρτώμενοι κλάδοι (ΜΜΕ, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, έρευνα κ.ά.) είναι εντάσεως εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, πέραν των 6.000 θέσεων εργασίας του κλάδου (τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων όσο και των εταιριών επικοινωνίας), οι έμμεσες και πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις φτάνουν να συντηρούν συνολικά περίπου 27.000 θέσεις εργασίας.
Η μελέτη εντοπίζεται κυρίως στο απτό οικονομικό αποτύπωμα της δραστηριότητας του κλάδου για την ελληνική οικονομία, ενώ γίνεται αναφορά και στην υπερ-πολλαπλάσια αξία της επικοινωνιακής λειτουργίας στην ίδια την επιχειρηματικότητα, την εξωστρέφεια των ελληνικών προϊόντων μέσω του επώνυμου marketing, αλλά και στον τουρισμό.

Δείτε όλα τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ. 

Πηγή: ΕΔΕΕ