Σελίδες

4 Φεβρουαρίου 2015

Πειθώ: 8 λάθη επικοινωνίας που κάνετε

Η πειθώ είναι από τα δυσκολότερα κομμάτια της επικοινωνίας που όταν γίνεται σωστά θα σας ωφελήσει στην επικοινωνία, στην ηγεσία, στην αποτελεσματικότητά και στην επιτυχημένη πορεία της επιχείρησή σας.







Τα παρακάτω θεμελιώδη λάθη μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το βαθμό που οι άλλοι καταλαβαίνουν αυτά που λέτε με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τους πείσουμε για τα επιχειρήματά μας

  1. Σκέφτεστε ότι αφού έχετε πει κάτι αυτό θα γίνει. Πολλά ανώτερα διευθυντικά στελέχη πιστεύουν ότι επειδή έχουν πει κάτι μία φορά, τότε το εργατικό δυναμικό θα το καταλάβει αμέσως. Η εμπειρία λέει ότι για να γίνει μια μεγάλη αλλαγή πρέπει να επαναλάβουμε το μήνυμα μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και αρκετές φορές.
  2. Ένα είδος επικοινωνίας που ταιριάζει σε όλους. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες. Εξετάστε το φάσμα των στυλ μάθησης των ατόμων που είστε σε επικοινωνία και σχεδιάστε μια στρατηγική επικοινωνίας που όλες αυτές τις κατευθύνσεις.
  3. Δεν δίνετε προσοχή στον τόνο της φωνής σας. Η έλλειψη προσοχής στον τόνο της φωνής είναι ιδιαίτερα συχνή σε περιόδους κρίσεων. Δεν έχει σημασία όμως ποιες είναι οι περιστάσεις, ο τόνος της φωνής μας πρέπει να είναι σταθερός και πειστικός. Ένα τέχνασμα: Πριν μιλήσετε κάντε παύση και πάρτε μια βαθιά ανάσα.
  4. Αποφεύγοντας τη δύσκολη συζήτηση. Όλοι αντιμετωπίζουμε συγκρούσεις στην καθημερινή επικοινωνία και με το να τις αποφεύγουμε δεν σημαίνει ότι τις λύνουμε. Μάθετε πώς να σχεδιάζετε και να φέρετε εις πέρας ένα δύσκολο έργο παρέχοντας αποτελεσματικό feedback. 
  5. Αντιδράτε αντί να ανταποκρίνεστε. Σε περίοδο κρίσης, πάρτε μια βαθιά ανάσα και επανεξετάστε όλα τα ενδεχόμενα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ίσως δεν γνωρίζετε.
  6. Κουτσομπολιά. Αβάσιμες συζητήσεις που καταστρέφουν φήμες και διαβρώνουν σχέσεις εμπιστοσύνης. Ακόμη κι αν δεν έχουν να κάνουν με κάτι σκληρό, μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες. Αφήστε στην άκρη τα κουτσομπολιά, τα υπονοούμενα, ή την κερδοσκοπία αν θέλετε να είστε αξιόπιστος και αγαπητός επαγγελματίας.
  7. Στενόμυαλες απόψεις. Σε μια αγορά εργασίας που υπάρχουν όλα τα είδη των θρησκειών, πολιτισμών και εθνικοτήτων δεν χωρούν στενόμυαλες απόψεις. Ανοίξτε την καρδιά σας και το μυαλό και αρχίστε να αποδέχεστε τη διαφορετικότητα. Τότε θα βελτιώσετε την επικοινωνία σας με ένα ευρύ φάσμα εμπειριών.
  8. Μιλάτε περισσότερο και ακούτε λιγότερο. Κλασικό παράδειγμα εγωπάθειας που σας εμποδίζει να ακούτε τους άλλους και αν τελικά καταλαβαίνουν αυτά που λέτε. Στο τέλος της ημέρας αναρωτιέστε γιατί δεν σας κατάλαβαν αφού τα είπατε τόσο ωραία.