Σελίδες

19 Φεβρουαρίου 2015

Εμπορικό σήμα. Πόσο σωστά το έχετε τοποθετήσει.

Η σωστή τοποθέτηση του σήματος μας, σαφώς και συμβάλει στην επιτυχία, αλλά συχνά παραβλέπεται, ή ακόμη χειρότερα, παραμελείται. Η τοποθέτηση του πρέπει να αποτελεί αντικείμενο μελέτης και σαφώς κάθε φορά που προβάλλεται κάπου να ζητάμε να μπει σε αξιοζήλευτη θέση.




Εδώ είναι μερικές προτάσεις όταν μελετώνται τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να τοποθετήσετε το εμπορικό σήμα σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αξιολογήστε την αγορά.
Απαντήστε σε ερωτήματα όπως αυτά για να έχετε μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της αγοράς. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και οι αδυναμίες των ανταγωνιστικών brand; Πώς τοποθετούνται εκείνοι; Τι επιρροές έχουν; Έχει αλλάξει καθόλου η τοποθέτηση τους από την είσοδο τους στην αγορά μέχρι τώρα;

Προσδιορίστε την ανικανοποίητη ανάγκη του καταναλωτή.
Ποιες ανάγκες δεν καλύπτονται από τα υπόλοιπα brand στην αγορά; Πόσο σημαντική είναι η ανικανοποίητη ανάγκη; Γιατί υπάρχει ανικανοποίητη ανάγκη; Είναι μια ανάγκη που μπορούμε εμείς να καλύψουμε άμεσα ή θα χρειαστούμε επιπλέον εκπαίδευση;

Αναγνωρίστε τη διαφορετικότητα του brand.
Τι κάνει το εμπορικό σήμα σας μοναδικό; Γιατί έχει σημασία αυτό; Ποιες διαφορές έχει από τα υπόλοιπα brand;  

Δοκιμάστε διαφορετικές θέσεις τοποθέτησης του brand.
Κάθε διαφορετική θέση πρέπει να είναι σαφής, διακριτή, επικεντρωμένη στον πελάτη και αξιόπιστη. Έτσι θα καταφέρετε να δείτε ποια είναι η καλύτερη και ποια όχι.

Σωστά διατυπωμένες οδηγίες τοποθέτησης.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσδιορίσει επακριβώς κάθε λεπτομέρεια τοποθέτησης του προϊόντος.

Καταλήξτε σε μια τοποθέτηση.
Αφού έχετε τεστάρει τις διαφορετικές θέσεις και έχετε αξιολογήσει τα αποτελέσματα είναι καιρός να καταλήξετε κάπου. Ακούγεται προφανές, αλλά είναι το δυσκολότερο κομμάτι. Η επιθυμία σας να «παραγεμίσετε» τη θέση του brand με χαρακτηριστικά και μηνύματα που δεν υποστηρίζουν άμεσα τη θέση, μπορεί να αποδυναμώσει το brand και να φέρει αντίθετα αποτελέσματα.
Η θέση σας πρέπει να λειτουργεί σαν gps, να μπορεί ο κόσμος να το ακολουθεί και να φτάνει στο προϊόν σας.

Θυμηθείτε να επανεξετάσετε. 
Πότε ήταν η τελευταία φορά που ελέγξατε τη θέση του brand σας; Και δεν εννοώ να δείτε αν είναι σωστά τοποθετημένο και όχι πεσμένο κάτω, αλλά αν έχει τα αποτελέσματα που θέλουμε. Η αξιολόγηση συμβάλει σε άμεσες αλλαγές που οδηγούν στην βελτίωση και σαφώς στην αύξηση κερδών.