Είναι το Digital PR η νέα εποχή των Δημοσίων Σχέσεων.

To internet είναι η νέα εποχή, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής, εργασίας και κοινωνικοποίησης μας. Το Digital PR καθορίζει τη νέα εποχή στις Δημόσιες Σχέσεις, πριν δούμε όμως πως δουλεύει, θα πρέπει να δούμε τη διαφορά μεταξύ διαφήμισης, marketing, παραδοσιακών δημοσίων σχέσεων και digital PR. 





Για να δούμε τη διαφορά μεταξύ marketing, δημοσίων σχέσεων, διαφήμισης και digital PR Θα σας ξεκινήσω με ένα ανέκδοτο τεσσάρων περιπτώσεων.

Περίπτωση 1
Είσαι σε ένα πάρτι, πλησιάζεις μια πανέμορφη κοπέλα και της λες «Είμαι πολύ πλούσιος, παντρέψου με!».  Αυτό είναι μάρκετινγκ.
Περίπτωση 2
Είσαι σε ένα πάρτι με φίλους και βλέπεις μια πανέμορφη κοπέλα.  Ένας από τους φίλους σου την προσεγγίζει και δείχνοντας προς εσένα της λέει «Είναι πολύ πλούσιος, παντρέψου τον».  Αυτό είναι διαφήμιση.
Περίπτωση 3.
Είσαι σε ένα πάρτι και βλέπεις ένα πανέμορφο κορίτσι. Ανασηκώνεσαι, ισιώνεις την γραβάτα σου, την προσεγγίζεις και της προσφέρεις ένα ποτό, μαζεύεις την τσάντα της που έπεσε στο πάτωμα, της ανοίγεις την πόρτα του αυτοκινήτου για να μπει, της προτείνεις να την πας μια βόλτα και μετά λες «Παρεμπιπτόντως, είμαι πολύ πλούσιος, θα ήθελες να με παντρευτείς;».  Αυτό είναι δημόσιες σχέσεις.
Περίπτωση 4
Είσαι σε ένα πάρτι και βλέπεις ένα πανέμορφο κορίτσι.  Ζητάς από ένα φίλο σου που την γνωρίζει να βγάλετε όλοι μαζί μια selfie την οποία αναρτάς στο instagram σου και την κάνεις share στο Facebook Page σου και tag το δικό της.  Μετά, της πιάνεις κουβέντα και σε κάποια στιγμή της ζητάς το αριθμό τηλεφώνου της για να κρατήσετε επαφή. Όταν αποχαιρετιστείτε της στέλνεις ένα μήνυμα με μια φωτογραφία σου δίπλα από το πολυτελή σου αμάξι «Όπως βλέπεις, είμαι πολύ πλούσιος, θα ήθελες να με παντρευτείς;».  Αυτό είναι Digital PR.
Αυτή η παρομοίωση δείχνει τις δραστηριότητες της επικοινωνίας όπου όλα έχουν να κάνουν με την έμφαση που δίνεται σε ενδιαφέροντες πτυχές μιας ενέργειας δημιουργώντας ένα προφίλ το οποίο είναι αναγνωρίσιμο και έμπιστο.

Το ζητούμενο στις δημόσιες σχέσεις είναι η δημιουργία περιεχομένου το οποίο το κοινό να θέλει να το χρησιμοποιήσει και να το μοιραστεί. Λειτουργίες όπως το χτίσιμο της εταιρικής εικόνας, ανάπτυξη σχέσεων με τα ΜΜΕ, διοργάνωση εκδηλώσεων ακόμη και η απλή συγγραφή των δελτίων τύπου που έχουν σαν στόχο να εξασφαλίσουν την μεγαλύτερη κάλυψη στέκονται σήμερα εξίσου δυνατά μαζί με τις μοντέρνες ψηφιακές τακτικές, όπως η προσέγγιση των bloggers, η φιλοξενία ηλεκτρονικών μηνυμάτων και η σωστή διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Οι παραδοσιακές δημόσιες σχέσεις δένουν περίφημα με τις ψηφιακές τακτικές, δίνοντας στην μάρκα ή τον οργανισμό περισσότερες δυνατότητες μεγιστοποίησης της προσέγγισης και του engagement των stakeholders με την χρήση τόσο των ηλεκτρονικών όσο και των μη ηλεκτρονικών μέσων.

Οι θεμελιώδεις αρχές δεν είναι διαφορετικές και οι αξίες ενός δυναμικού και αποτελεσματικού πλάνου δημοσίων σχέσεων είναι οι ίδιες. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι στο Digital PR μπορείς να προσεγγίσεις ένα μεγαλύτερο αριθμητικά κοινό που είναι πιο συναφή με το αντικείμενο, για περισσότερη χρονική διάρκεια γιατί απλά δεν είσαι δεμένος με ένα παραδοσιακό έντυπο που έχει ημερομηνία λήξης. 


Ποίοι είναι όμως οι καλύτεροι τρόποι για να δουλέψει η μεθοδολογία των δημοσίων σχέσεων στην διαδικτυακή αρένα;
1 Η ευκαιρία στο διαδίκτυο πηγάζει από την δυναμική στη παροχή περιεχομένου που δίνει σε μια εταιρία. Άμεσα και συνεχή μηνύματα φτάνουν στο επιθυμητό κοινό μέσω ιστοσελίδων, social media, τα blogs, γκαλερί εικόνων και ταινιών. 
2 Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ενός οργανισμού ή προϊόντος πρέπει να είναι κτισμένες με την κατάλληλη στρατηγική. Nα είναι ειλικρινής, διαφανής και να προκαλούν εμπιστοσύνη ώστε να δημιουργούν την διαδραστικότητα.
3 Η δύναμη του διαδικτύου έγκειται στο γεγονός ότι μια απλή είδηση μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα blog θέμα, ένα pinterest infographic, μια LinkedIn συζήτηση, ένα post σε σχετικές σελίδες στο Facebook, σε ένα άρθρο για ένα portal και πολλά άλλα.
4  Η χρήση λέξεων κλειδιών είναι αφάνταστα σημαντική για να μπορέσεις να εκθέσεις το μήνυμα σου σε μεγαλύτερη μερίδα κοινού που θα αναζητά σχετικό περιεχόμενο.
5  Πρέπει να εντοπίσεις τα ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούν περισσότερο οι διάφοροι stakeholder σου και να στοχεύεις την πληροφόρηση σου σε αυτά με ανάλογο ύφος και γλώσσα.
6 Για να επιτυγχάνεται διευρυμένη κάλυψη για ένα μήνυμα θα πρέπει να χτίζονται μακροχρόνιες και σταθερές σχέσεις με τους ανθρώπους των μέσων (διαδικτυακών και μη) δημοσιογράφων, συντακτών και  bloggers.  Αυτές οι σχέσεις θα πρέπει να βασίζονται στην πραγματική διείσδυση και γνώση των θεμάτων που ενδιαφέρουν τον καθένα από τους ανθρώπους των μέσων, ώστε να τους παρέχετε η κατάλληλη πληροφορία με τον κατάλληλο τρόπο.
7 Μέγιστης σημασίας είναι, η παροχή προς τα ψηφιακά μέσα διεισδυτικής ίσως και αποκλειστικής πληροφόρησης, ερευνών και οπτικοακουστικού υλικού ούτως ώστε να δημιουργήσουν αυτοί περιεχόμενο για εσάς που φυσικά μπορεί να δημοσιευθεί.
8 Στο σήμερα η καταναλωτές έχουν αντιληφθεί ότι η δύναμη είναι στα χέρια τους.  Μπορούν να υψώσουν την φωνή τους όποτε θέλουν μέσα από social media, να καταστρέψουν μια υπηρεσία ή να εξυμνήσουν ένα προϊόν. Κάθε επιχείρηση/ επαγγελματίας/ οργανισμός πρέπει να είναι προετοιμασμένος για κάθε αντίδραση και να δείχνει ίσος των προσδοκιών του μέσου στο οποίο έχει δραστηριοποιηθεί. 
9 Σημαντική είναι και η εκμετάλλευση των σχετικών με το αντικείμενο της εταιρίας κοινοτήτων ή συζητήσεων που έχουν δημιουργηθεί ήδη στο διαδίκτυο (π.χ. Linkedin και Google+).  
10 Η αξιολόγηση είναι μια επιβεβλημένη πρακτική ούτως ώστε ο κάθε οργανισμός να γνωρίζει τι εξασφαλίστηκε από την κάθε ενέργεια που εκτελέστηκε.  

Το Digital PR έχει να κάνει με τον συνδυασμό των παραδοσιακών δημοσιών σχέσεων με το μάρκετινγκ περιεχομένου τα κοινωνικά δίχτυα και την αναζήτηση. Την μετατροπή των στατικών νέων σε συζήτηση και την απευθείας επαφή με το target group.  
Με λίγα λόγια εκμεταλλευόμαστε κάθε πτυχή του διαδικτύου και αυτό θα μας δώσει τον επιθυμητό διάλογο με κοινά που μέχρι πρότινος δεν φανταζόμασταν.