Ello, ο μεγάλος αντίπαλος του Facebook;


Το νέο κοινωνικό δίκτυο Ello έκανε την εμφάνιση του τον περασμένο Μάρτιο, με μετρημένους χρήστες μιας και για να γίνεις μέλος πρέπει να κάνεις αίτηση συμμετοχής. Ο ιδρυτής του Paul Budnitz, δηλώνει ότι το Ello δέχεται περίπου 31,000 αιτήσεις συμμετοχής την ώρα!!!!




Τι είναι όμως αυτό το περίφημο Ello; Πώς μπορεί να σας φανεί χρήσιμο;

Βασικό χαρακτηριστικό του Ello είναι ο «αντί-facebook» χαρακτήρας του. Δηλαδή, δεν δέχεται καθόλου διαφημίσεις, δεν σου προτείνει να προωθήσεις επί πληρωμή τις αναρτήσεις σου και το σημαντικότερο όλων -ναι το κάνει το facebook- δεν πουλά σε τρίτους τα στοιχεία των χρηστών του!!!
Η μινιμαλιστική του εμφάνιση, η αίτηση για να συμμετάσχεις, κάνει τo Ello να λειτουργεί σαν ένα κλειστό club, όπου άνθρωποι από όλον τον κόσμο που έχουν βαρεθεί την πολυκοσμία του facebook συμμετέχουν σε αυτό. 
Αρχικά, σχεδιάστηκε ως ένας τόπος ψηφιακής συνάντησης περίπου 90 φίλων του Paul Budnitz, ενός ιδιοκτήτη καταστήματος ποδηλάτων στην πολιτεία Βερμόντ των ΗΠΑ. Όμως στις 7 Αυγούστου άνοιξε τις «πόρτες» του και σε άλλους ενδιαφερόμενους (έχοντας στο μεταξύ εξασφαλίσει χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες), ενώ η συμμετοχή κάθε υποψήφιου μέλους - χρήστη γίνεται επιλεκτικά μόνο μετά από πρόκληση (οι προσκλήσεις πουλιούνται μέχρι και στο Ebay).
Ο Paul Budnitz σε συνέντευξη του στο BBC, δήλωσε ότι, το δίκτυο βρίσκεται προς το παρόν σε δοκιμαστική λειτουργία (beta) και βελτιώνεται καθώς μεγαλώνει. Στην ερώτηση του δημοσιογράφου για το ότι θεωρείται ως ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Mark Zuckerberg, εκείνος δήλωσε: «Δεν θεωρούμε το Facebook ανταγωνιστή. Το βλέπουμε ως μια πλατφόρμα διαφημίσεων, ενώ εμείς είμαστε ένα δίκτυο». Συνέχισε λέγοντας ότι «όπως ένα κατάστημα εφαρμογών (apps), σκοπεύουμε να πουλάμε την πρόσβαση σε ορισμένες υπηρεσίες για λίγα μόνο δολάρια».  Η υπηρεσία αυτή είναι ήδη ενεργή και όποιος χρήστης θέλει αυτές τις έξτρα δυνατότητες, μπορεί ήδη να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του στην ιστοσελίδα του δικτύου.
Το πόσο θα δουλέψει μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης που δεν θα είναι εντελώς δωρεάν για το κοινό, μένει να το δείξει το μέλλον, μιας και οι ειδικοί λένε ότι το μαζικό πλήθος που χρησιμοποιεί τις άλλες σελίδες όπως twitter, Pinterest ή Instagram, έχουν γίνει δημοφιλή, επειδή είναι τελείως δωρεάν.

Η μεγάλη απορία όμως που προκύπτει είναι πως θα αποφασίσουν οι διαχειριστές του Ello ποιος θα συμμετάσχει και ποιος όχι. Από πού θα βρει δεδομένα την ίδια στιγμή που οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι δεν θα πουλάνε τα προσωπικά μας δεδομένα;