Ελαττωματική επικοινωνία

Ποια είναι τα πρώτα σημάδια μιας λανθασμένης επικοινωνίας; Τι γίνεται όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω απ΄ τα ίδια και τα ίδια χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. 











Υπάρχουν 8 βασικά πράγματα που οφείλουμε να προσέξουμε όταν περιμένουμε να πάρουμε την απάντηση που θέλουμε. Διαβάστε τη σύντομη λίστα παρακάτω και είμαι σίγουρη ότι θα βρείτε κάποιο κοινό χαρακτηριστικό με δικές σας επαφές.

1. Δισταγμός
Όταν ο πελάτης διστάζει σημαίνει ότι δεν εμπιστεύεται εσένα ή το προϊόν σου. Όσο και να περιμένεις το πολυπόθητο ναι, εκείνο δεν έρχεται γιατί οι πληροφορίες που του έχεις δώσει δεν είναι αρκετές. Φρόντισε να δείξεις ότι είσαι εκεί για οτιδήποτε χρειαστεί.

2. Ανάκριση.
Προσπάθησε να αξιολογείς και να κρίνεις τις ερωτήσεις του συνομιλητή σου, μπορεί να σου κάνει μια mini ανάκριση αλλά δεν χρειάζεται να αγχωθείς ή να κρατήσεις αμυντική στάση. Σίγουρα κάτι δεν έχει καταλάβει καλά.  

3. Επαναλαμβανόμενες ενστάσεις
Εάν ο πιθανός πελάτης σας βρίσκει συνεχώς εμπόδια για να συμφωνήσει, τότε η συνεργασία σας δεν μπορεί να προχωρήσει.

4. Επιχειρηματολογία
Αν ο πελάτης φαίνεται μεν έτοιμος να συμφωνήσει αλλά έχει άποψη για όλα και σας ζητά να επιχειρηματολογήσετε και το παραμικρό, τότε σίγουρα κάτι δεν έχει καταλάβει καλά από αυτά που του είπατε.

5. Παθητική στάση
Είναι ότι χειρότερο για έναν πωλητή. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σας αναλύσω τίποτα πάνω σε αυτό.

6. Δεν απαντάει
Έχετε καλέσει τον υποψήφιο πελάτη αρκετές φορές για σας δώσει την τελική απάντηση, αλλά εκείνος δεν το σηκώνει. Το ίδιο γίνεται και με τα e-mail που του στέλνετε. Η γνώμη μου; ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να είναι τόσο πιεσμένος που δεν είδε το κινητό του έστω και αργά τη νύχτα, σίγουρα σας αποφεύγει.


Οι παραπάνω ενδείξεις είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά σε αυτά που θα συναντήσετε ή που ήδη συναντάτε. Θα κάτσουμε όμως με σταυρωμένα χέρια; Όχι βέβαια. Ανακαλύψτε τη πηγή του προβλήματος. Μετά την πρώτη επαφή καταγράψτε όλα όσα μπορούν να δηλώσουν αμηχανία, ασάφεια, φόβο ή διστακτικότητα και φροντίστε την επόμενη φορά να τα ανατρέψετε.