4 διαχρονικά διδάγματα από τον Edward Bernays

O Edward Bernays θεωρείτε από πολλούς «Πατέρας των Σύγχρονων Δημοσίων Σχέσεων". Παρόλο που η καριέρα του χρονολογείτε από το 1920 έως τη δεκαετία του 1980, οι πρακτικές του έθεσαν τα θεμέλια για τις σύγχρονες πρακτικές δημοσίων σχέσεων.






 Οι μαθητές του υιοθέτησαν τα διδάγματα του και κατάφεραν να τα προσαρμόσουν στην εξελισσόμενη εποχή της πληροφορίας. Διαβάστε πως οι εμπειρίες του αποτελούν για εμάς διαχρονικά διδάγματα.

1. Καθιερώστε την ίντριγκα.

Όταν το Ballet Russe ζήτησε από το Bernays να προωθήσει στα μέσα ενημέρωσης το ανερχόμενο αστέρι Flores Revalles, εκείνος πρότεινε μια κόμπρα!!! 
Ζήτησε από τη χορεύτρια να φωτογραφηθεί με μια κόμπρα γύρω απ΄ το λαιμό της, κάνοντας το φίδι σήμα κατατεθέν της. Μόλις οι φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στα μέσα ενημέρωσης, το Ballet Russe άνθισε μιας και όλοι ερχόταν να δουν την θαρραλέα χορεύτρια!
Πώς εφαρμόζεται σήμερα: 
Σε μια αγορά που καθημερινά ξεπηδούν καινούργια brands, μόνο μια ίντριγκα μπορεί να κάνει το δικό σας να ξεχωρίσει.

2. Πηγαίνετε πέρα από τις προσδοκίες.

Το 1949, η εταιρία φορτηγών Mack Trucks ζήτησε απ΄ τον  Bernays να την βοηθήσει να ξεπεράσει την επικείμενη επιχειρηματική απειλή από την επέκταση του σιδηροδρόμου. Αντί για ένα παραδοσιακό σχέδιο PR, ο Bernays πρότεινε στην Mack Trucks να συνεργαστεί με τους ηγέτες στην κατασκευή των εθνικών οδικών δικτύων, δίνοντας χρήματα να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο. Μπορεί μέσα από αυτό να επωφελήθηκαν και οι υπόλοιπες εταιρίες φορτηγών, παρόλα αυτά ο bernays ήξερε ότι τότε ο μεγάλος αντίπαλος δεν ήταν οι άλλες εταιρίες φορτηγών αλλά ο σιδηρόδρομος.
Πώς εφαρμόζεται σήμερα: 
Να έχετε στο μυαλό σας τον απώτερο σκοπό σας. Η επίτευξη του απώτερου σκοπού σας μπορεί να περνά μέσα από την ευημερία των ανταγωνιστών σας.

3. Αφήστε τους εμπειρογνώμονες να πουν την ιστορία σας.

Η εταιρία παραγωγής και συσκευασίας μπέικον Beech Nut ζήτησε από το Bernays να τη συμβουλέψει πως θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τα νέα καταστήματα που πρόσφεραν έτοιμο πρωινό. O Bernays πρότεινε η εταιρεία να χρησιμοποιήσει έναν εμπειρογνώμονα ανεξάρτητο από την εταιρία για να αποδείξει πόσο καλό κάνει στην υγεία μας ένα πλούσιο πρωινό φτιαγμένο απ΄ τα χεράκια μας. Έτσι, ξεκίνησε μια καμπάνια υγιεινής διατροφής όπου διάσημοι γιατροί επιβεβαίωναν αυτό το γεγονός. Σύντομα τα μέσα ενημέρωσης ασχολούνταν με την υγιεινή διατροφή και η Beech Nut αύξησε ξανά τις πωλήσεις της.
Πώς εφαρμόζεται σήμερα: 
Σήμερα, οι ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για τις σχέσεις μας με τα ΜΜΕ. Σίγουρα, η ηγεσία της εταιρείας μπορεί να πει ότι το προϊόν της είναι το καλύτερο, αλλά σαφώς πιο πιστευτή είναι η γνώμη ενός ανεξάρτητου ειδικού.

 4. Πουλήστε μια εμπειρία, όχι ένα προϊόν.

Η Procter & Gamble αντιμετώπιζε πρόβλημα με την προώθηση ενός καινοτόμου για την εποχή προϊόντος, του Ivory soap. Οι καταναλωτές δεν ήταν συνηθισμένοι με τέτοιου είδους προϊόντα και δεν μπορούσαν να το εμπιστευθούν θεωρώντας το βλαβερό και ότι δεν θα είχε αποτέλεσμα. Ο Bernays οργάνωσε έναν διεθνή διαγωνισμό γλυπτικής με σαπούνι. Μαντέψτε ποιο προϊόν δινόταν στους γλύπτες για να δημιουργήσουν; Φυσικά το Ivory Soap. Έπειτα κατέγραψε τις εμπειρίες τους και τις δημοσίευσε στα μέσα ενημέρωσης, καταφέρνοντας μέσα στα επόμενα χρόνια το Ivory Soap να γίνει το Νο1 σαπούνι των Αμερικανών. 

Πώς εφαρμόζεται σήμερα:
Πουλάτε μπύρες; Πείτε την ιστορία της μάρκας σας και κάντε ξενάγηση στα εργοστάσια σας. Πουλάτε τετράδια; Ζητήσει από το κοινό-στόχο σας να χρησιμοποιήσει τα τετράδια για εντελώς διαφορετικό σκοπό να φτιάξει για παράδειγμα ένα αεροπλάνο.