Πετυχημένο ξεκίνημα- πετυχημένος επιχειρηματίας

Ως επιχειρηματίας και διευθύνων σύμβουλος της νέας επιχείρησης σας, είναι σημαντικό να αρχίσετε με το να αποσαφηνίσετε και να θεμελιώσετε αυτό που πραγματικά θέλετε να δημιουργήσετε. Ουσιαστικά πρέπει να ξεκινήσετε από το τέλος προς την αρχή, ώστε θα μείνετε πιστοί στο αρχικό σας όραμα. 


Πριν αρχίσετε να τρέχετε σε εφορίες για χαρτιά και σε μεσίτες για χώρο, πάρτε μολύβι και χαρτί και ξεκαθαρίστε στο μυαλό σας 8 βασικά πραγματάκια.
1. Ιδανικός πελάτης. 
Φανταστείτε ποιος και πως θέλετε να είναι ο ιδανικός πελάτης που θα αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Έπειτα ρωτήστε τον εαυτό σας τι σας κάνει ειδικούς ώστε να έρθει σε εσάς.
2. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει ο ιδανικός πελάτης. 
Καταγράψτε τις ανάγκες, τα φλέγοντα ζητήματα και τα προβλήματα που εσείς μπορείτε να δώσετε λύση.
3. Ποιες λύσεις μπορείτε να δώσετε;  
Δημιουργήστε μια λίστα με περιγραφή των προϊόντων ή / και υπηρεσιών που θα προσφέρετε. Βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει με όσα καταγράψατε στο προηγούμενο βήμα.
4. Τι σας κάνει να διαφέρετε; 
Ερευνήστε τους ανταγωνιστές σας, αναζητήστε ευκαιρίες μέσα από τις αδυναμίες τους.  Μπορείτε επίσης να ξεχωρίσετε με ένα πιο πιασάρικο λογότυπο ή με τον τρόπο που παρουσιάζετε τον εαυτό σας. Και φυσικά, παρέχοντας πάντα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες είναι ένας απ΄ τους καλύτερους τρόπους να ξεχωρίσετε.
5. Τι κάνει την επιχείρηση σας τόσο σημαντική;
Κάποιοι από εσάς θα έχετε να διηθηθείτε συναρπαστικές ιστορίες που σας οδήγησαν στο νέο εγχείρημα. Κάποιο άλλοι αισθάνεστε την ανάγκη να προσφέρετε στο αγοραστικό κοινό κάτι που ζητάει αλλά δεν μπορεί να το βρει. Καταγράψτε τα όλα αυτά ώστε όταν στήνετε την επιχείρηση να τα έχετε στο μυαλό σας για να μην παρεκκλίνετε.
6. Δημιουργήστε έναν σκοπό.
Το «τι» του προηγούμενου βήματος, κάντε το προσωπική σας αποστολή. Περιγράψτε αυτό που θέλετε η επιχείρησή σας να πρεσβεύει. Καλό είναι να το δημοσιοποιήσετε, κάνοντας το προωθητικό μήνυμα. Φροντίστε το κείμενο να είναι απλό χωρίς βαρύγδουπες προτάσεις (δεν γράφετε μανιφέστο) για να γίνει κατανοητό και να έρθετε κοντά στο κόσμο.
7. Φτιάξτε πενταετές πλάνο.
Ο σκοπός που έλεγα πιο πριν, δεν χρειάζεται να επιτευχθεί άμεσα. Περιγράψτε τι θέλετε για την επιχείρησή σας και τη ζωή σας μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, εκεί μέσα τοποθετήστε και αυτό το “σκοπό”. Γράψτε τα σε πρώτο πρόσωπο και ενεστώτα, σαν να συμβαίνει τώρα. Καταγράψτε μεγάλα και άπιστα όνειρα, έτσι θα δουλέψετε με μεγαλύτερο ζήλο.  
8. Φτιάξτε ετήσιο πρόγραμμα.
Ήρθαμε στο πιο βραχυπρόθεσμο. Τι θα πρέπει να κάνετε μέσα στον επόμενο χρόνο. Καταγράψτε όλα τα γραφειοκρατικά- διαδικαστικά-οικονομικά που εννοείτε σας ταλαιπωρούν μέχρι το άνοιγμα της και θέστε τους πρώτους στόχους λειτουργίας της. Συνδέστε όλα αυτά με το πενταετές πρόγραμμα που έχετε φτιάξει, θα σας βοηθήσει να παραμείνετε εστιασμένοι και κάθε χρόνο να κάνετε ένα βήμα παραπάνω.

Κάποιοι από εσάς θα κινηθείτε γρήγορα γιατί ξέρετε (ή νομίζετε ότι ξέρετε) τι θέλετε να πετύχετε, κάποιοι άλλοι κάνουν πιο αργά βήματα για να αισθάνονται σιγουριά. Ανεξάρτητα λοιπόν από το πόσο γρήγορα θα καταγράψετε τα παραπάνω βήματα, μόλις το ολοκληρώσετε θα έχετε μια σαφή εικόνα του τι θέλετε να πετύχετε και ποιοι είναι οι ουσιαστικοί σας στόχοι.