Σελίδες

7 Οκτωβρίου 2014

Χαμένοι στη … κοινοποίηση


 Όλα καλά για το προϊόν, τις υπηρεσίες, τα social media, τις μοντέρνες τακτικές που χρησιμοποιούν οι δημόσιες σχέσεις και όλη εκείνη η τεχνολογία που δουλεύει υπέρ μας, αλλά τι γίνεται αν θελήσουμε να πιάσουμε τον ορισμό των δημοσίων σχέσεων από την αρχή; 






Μήπως έχουμε χαθεί ανάμεσα στα tweets, τα likes και τα αμέτρητα uploadings φωτογραφιών στο Instagram. Μήπως χάσαμε τον ουσιαστικό επαγγελματικό μας προσανατολισμό;  

Κάνοντας έναν απολογισμό του 2013, κατάλαβα ότι έχω χάσει πολύ χρόνο στο να ασχολούμαι με τα social media και να θέλω να κάνω αισθητή τη παρουσία μου σε αυτά. Έχω γίνει δηλαδή, διάσημη μόνο και μόνο από τα tweets και τις αναρτήσεις μου;  

Η πρώτη απάντηση που σας έρχεται στο μυαλό είναι σαφώς αρνητική. Για να γίνεις διάσημος πρέπει να σε γράψουν οι εφημερίδες, να καλύψεις τηλεοπτικό χρόνο και αρκετές σελίδες σε περιοδικά. Και έρχομαι να απαντήσω σε ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει, ποιο είναι το κοινό όλων των παραπάνω; Μήπως είναι το ίδιο με τους φίλους σας και τους followers;

Δίνοντας το παρόν στον κυβερνοχώρο, γινόμαστε ευάλωτοι και τρωτοί στις κριτικές των άλλων. Πλέον, πρώτα «πουλάμε» τον εαυτό μας και έπειτα το προϊόν μας, την ίδια προσοχή και επιμέλεια που δείχνουμε στην προβολή του προϊόντος μας, πρέπει να δείχνουμε και στην παρουσίαση του εαυτού μας.

Σκεφτείτε ένα απλό παράδειγμα, στο facebook εκτός από το προσωπικό σας προφίλ, διαθέτετε και μια σελίδα προβολής της επιχείρησης σας, βασικός στόχος είναι να αυξήσετε τους φαν της και να τους ενημερώνετε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Μπαίνοντας όμως στο προφίλ σας, το μόνο που βλέπει κανείς είναι αμέτρητες κοινοποιήσεις για on-line games, ελάχιστες δημοσιεύσεις για την επιχείρηση και ακόμη λιγότερες για το ότι διαθέτετε και σελίδα. Η εικόνα που περνάτε προς τα έξω μπορεί κάλλιστα να είναι αυτή ενός αργόσχολου; Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.


Δεν λέω ότι πρέπει να δημιουργήσετε μια εγωκεντρική στάση για την αυτοπροβολή σας, αλλά το brand σας είναι άμεσα συνδεδεμένο με εσάς, οι στόχοι σας γίνονται στόχοι του και οι πελάτες του, πελάτες σας. Δείξτε τους λοιπόν ένα ωραίο και συνετό προφίλ.