Σελίδες

20 Μαρτίου 2013

Ξεχωρίστε το κοινό σας


Κοινό ή κατηγορίες κοινού είναι όλες εκείνες οι ομάδες ανθρώπων, εσωτερικά ή εξωτερικά που έρχονται σε επαφή με την επιχείρηση μας και την επηρεάζουν είτε θετικά είτε… αρνητικά.



  Όταν μιλάμε για δημόσιες σχέσεις οι δραστηριότητες μας δεν έχουν να κάνουν με το ευρύ κοινό αλλά με συγκεκριμένες κατηγορίες, έτσι θα ξέρουμε καλύτερα τι χρειάζεται η κάθε κατηγορία, πως θα την προσεγγίσουμε και πως θα την πείσουμε. 
  Σε αντίθεση με το διαφημιστικό τμήμα δεν θα πρέπει να δημιουργείτε μηνύματα που θα απευθύνονται στη μαζική αγορά με χρήση των ΜΜΕ. Μην ξεχνάτε ότι κάθε οργανισμός (βλ. επιχείρηση) έχει ξεχωριστές κατηγορίες κοινού και δε ξεχωρίζουμε απλά δύο μεγάλες κατηγορίες στους πελάτες και τους υπαλλήλους.
Βασικές κατηγορίες
Υπάλληλοι Όλοι όσοι δουλεύουν στην επιχείρηση/ οργανισμό.
Προμηθευτές Προμηθεύουν υπηρεσίες (ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ) ή πρώτες ύλες, συστατικά, συσκευασίες και επαγγελματικές υπηρεσίες.
Κοινότητα Διαφορετικοί οργανισμοί που βρίσκονται στην ίδια τοποθεσία, εφόσον έχουν διαφορετικό αντικείμενο εργασίας, δημιουργούν διαφορετικά προβλήματα στην κοινότητα όπως η ασφάλεια, ο θόρυβος, η σκόνη και η μόλυνση, ο χώρος στάθμευσης, οι απεργίες. Σκεφτείτε δηλαδή τι ανάγκες για επικοινωνία θα προέκυπταν σε ένα πολυκατάστημα και σε έναν σταθμό πυρηνικής ενέργειας.
Διανομείς: χονδρέμποροι, πράκτορες, λιανέμποροι, merchandisers, καταστήματα λιανικής, έμποροι άμεσης ανταπόκρισης, dealers κλπ., όσοι μεταφέρουν από και προς τον οργανισμό μας προϊόντα και υπηρεσίες.  
Χρηματοοικονομικές κατηγορίες κοινού: αρχίζουν από την τοπική τράπεζα και αν πρόκειται για εταιρία που οι μετοχές της έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο, οι επενδυτές θα αποτελούνται όχι μόνο από άτομα που κάνουν προσωπικές αγορές αλλά και από αναλυτές επενδύσεων.
Καταναλωτές Όλοι όσοι καταναλώνουν τις υπηρεσίες/ προϊόντα και όσοι στοχεύουμε να τα καταναλώσουν.